Tuesday, April 10, 2012

មេរៀនទី៥ ការកំណត់តម្លៃ

បញ្ញត្តិថ្លៃ
ថ្លៃ គឺ​ជា​បរិមាណ​សរុប​នៃ​តម្លៃ​របស់​ផលិតផល ឬសេវា ដែល​អ្នក​ប្រើប្រាស់​សម្រេចចិត្ត​ដោះ​ដូរ​ ដើម្បី​បាន​ទទួល​ប្រយោជន៌​ពី​ការ​ប្រើប្រាស់​ផលិតផល ឬ​សេវា​នោះ។

កត្តា​ដែល​មាន​ឥទ្ធិពល​ដល់​ការ​កំណត់​ថ្លៃ
កត្តា​ដែល​មាន​ឥទ្ធិពល​មាន​ដូច​ខាងក្រោម៖
1.      គោល​បំណង​របស់​អង្គភាព
2.      ធាតុផ្សំ​នៅ​ទីផ្សារ​ចម្រុះ
3.      ថ្លៃ​ដើម ឬ​ចំណាយ
4.      ការយល់​បាន​របស់​អតិថិជន
5.      បញ្ហា​ច្បាប់​និង​និយ័តកម្ម

លំដាប់​ថ្នាក់​នៃ​ការ​កំណត់​ថ្លៃ
គោលបំណង​នៃ​ការ​កំណត់​ថ្លៃ
1.      ការ​ប្រកួតប្រជែងៈ ថ្លៃ​សម្រាប់​ការ​រស់​រានលើ​ទីផ្សារ ថ្លៃ​នាំមុខ ថ្លៃ​គ្មាន​ការ​ប្រជែង
2.      ការ​លក់​មិន​ប្រកួតៈ ត្រូវ​បាន​បញ្ជាក់​តាម​លក្ខខណ្ឌ​បរិមាណ​នៃ​កាលក់ និង​ភាគហ៊ុន​ទីផ្សារ
3.      ប្រាក់​ចំណេញៈ អតិបរមាកម្ម​ប្រាក់​ចំណេញ ការ​ស្រង់​ទុន​វិនិយោគ

គោលដៅ​ទីផ្សារ
ជា​ទូទៅ​ អតិថិជន​ព្រមទទួល ឬ​មិន​ទទួលថ្លៃ​នៅ​កម្រិត​ណា​នោះ អាស្រ័យ​លើ​កម្រិត​នៃ​ចំណូល លក្ខខណ្ឌ​សេដ្ឋកិច្ច និង​ប្រត្យក្សារម្មណ៌​អំពី​គុណភាព​ទំនិញ។

ការកំណត់​កម្រិត​តម្រូវការ
ក្រុមហ៊ុន​ត្រុវ​ថ្លឹង​ថ្លែង​ថា តើ​ទំនិញ​ប៉ុន្មាន​នឹង​ត្រូវ​បាន​គេ​ទិញ​ក្នុង​នៅ​កម្រិត​ថ្លៃ​ផ្សេងៗ​គ្នា។ ការ​ថ្លឹង​ថ្លែង​នេះ​ពាក់​ព័ន្ធ​ដល់​ការ​វិភាគ​ភាព​យឺត​នៃ​តម្រូវការ ពោល​គឺ​តម្រូវការស្ថិត​ក្រោម​ឥទ្ធិពល​នៃ​បម្រែ​បម្រួល​ថ្លៃ​និង​បរិមាណ​ទំនិញ​ដែល​ត្រូវការ។

ចំពោះ​ទំនិញ​ដែល​មាន​ភាព​យឺត​នៃ​តម្រូវ​ការ​ខ្លាំង នៅ​ពេល​ថ្លៃ​បរិមាណ​នៃ​តម្រូវ​ការ​មាន​ការ​ប្រែ​ប្រួល​ខ្លាំង។

ចំពោះ​ទំនិញ​មិន​សូវ​មាន​ភាព​យឺត​នៃ​តម្រូវ​ការ នៅ​ពេល​ថ្លៃ​បរិមាណ​នៃ​តម្រូវ​ការ​មានការ​ប្រែប្រួល​តិច។

ការ​វាយតម្លៃ​ថ្លៃ​ប្រកួត​ប្រជែង
កា​រដឹង​ថា​តើ​គូ​ប្រជែង​កំណត់​ថ្លៃ​ផលិតផល​យ៉ាង​ណា និង​ដឹង​បាន​ពី​ថ្លៃ​របស់​គូ​ប្រកួត​ប្រជែង​អាច​ជួយ​ឲ្យ​ក្រុមហ៊ុន​កំណត់​កម្រិត​ថ្លៃ​របស់​ខ្លួនឯងបាន។ ការ​យល់អំពី​ថ្លៃ​ទាំង​នេះ​នឹង​បង្ហាញ​យ៉ាង​ច្បាស់​អំពី​គន្លឹះ​សំដៅ​ទៅ​រក​ការ​យក​ប្រៀប​លើ​គូ​ប្រជែង ហើយ​ក៏​មាន​សារៈសំខាន់​ដល់​អតិថិជន​ផង​ដែរ​ក្នុង​ការ​សម្រេចចិត្ត​ទិញ​ដោយ​មិន​ខុស​ថ្លៃ។

ការជ្រើសរើសគោលនយោបាយថ្លៃ
1.    ថ្លៃសម្រុកៈ គឺថ្លៃដែលត្រូវបានកំណត់ទាបជាងគូប្រជែង ក្នុងបំណងដណ្ដើមអត្រាទីផ្សារឲ្យបានធំតាមដែលអាចទៅរួច។
2.    ថ្លៃចម្រាញ់ៈ គឺថ្លៃដែលគេកំណត់ខ្ពស់ក្នុងបំណងទទួលប្រាក់ចំណេញអតិបរមាក្នុងរយៈពេលខ្លី។ គោលនយោបាននេះអនុវត្តបានចំពោះតែផលិតផលណាដែលទើបតែបង្កើតថ្មីមានលក្ខណៈច្នៃប្រឌិតខ្ពស់ និងមានភាពរហ័សលើការស្រាវជ្រាវ និងអភិវឌ្ឍ។
3.    ថ្លៃចិត្តសាស្ត្រៈ គឺ​ថ្លៃ​ដែល​​គេកំណត់សម្រាប់គោលដៅចិត្តសាស្ត្រច្រើនជាងសម្រាប់ភាពសមហេតុផល។
4.    ថ្លៃតាមការទទួលអារម្មណ៌ៈ គឺថ្លៃដែលគេកំណត់តាមការឲ្យតម្លៃរបស់អតិថិជន។
5.    ថ្លៃផ្សាយលក់ៈ គឺថ្លៃដែលគេកំណត់ក្នុងកម្រិតពិសេសដើម្បីបង្កើនការលក់ក្នុងរយៈពេលខ្លី។

ការជ្រើសរើសវិធីសាស្ត្រកំណត់ថ្លៃ
1.    ការកំណត់ថ្លៃយោងទៅតាមចំណាយៈ គឺថ្លៃត្រូវបានកំណត់ត្រឹមកម្រិតស្រង់ដើមដោយមិនគិតថ្លៃលើសដើម្បីចំណេញ។
2.    ការកំណត់ថ្លៃដើម្បីចំណេញៈ គឺថ្លៃត្រូវបានកំណត់កម្រិតណាមួយដើម្បីទទួលបានភាគរយចំណេញមួយធៀបនឹងចំណាយ ធៀបនឹងថ្លៃលក់ ហៅម្យ៉ាងទៀតថា ការកំណត់ថ្លៃដោយបន្ថែមតម្លៃលើស
3.    ការកំណត់ថ្លៃយោងទៅតាមការប្រកួតប្រជែងៈ ថ្លៃត្រូវបានកំណត់ក្រោយពេលពិនិត្យពិចារណាកម្រិតថ្លៃរបស់គូប្រជែង មានន័យថា តើគេត្រូវកំណត់ខ្ពស់ទាបជាង ស្មើនឹងថ្លៃកំណត់ដោយគូប្រជែង។
4.    ការកំណត់ថ្លៃយោងទៅតាមតម្រូវការៈ ការកំណត់ថ្លៃយោងទៅតាមតម្រូវការ នាំឲ្យក្រុមហ៊ុនបានចំណេញច្រើននៅពេលមានតម្រូវការខ្ពស់ ដើម្បីទប់ការចំណេញតិចនៅពេលមានតម្រូវការខ្សោយ

No comments:

Post a Comment