Sunday, April 8, 2012

មេរៀនទី៣ ឥរិយាបថ​របស់​អ្នក​ប្រើប្រាស់

ឥរិយាបថរបស់អ្នក​ប្រើប្រាស់
ការសិក្សា​ឥរិយាបថអ្នក​ប្រើប្រាស់ គឺ​ការ​សិក្សារ​ដំណើរការ​សម្រេច​ចិត្តទិញ​របស់​អ្នក​ប្រើប្រាស់។ ឥរិយា​បថអ្នក​ប្រើប្រាស់​រួមមាន​រាល់​កត្តា​ដែល​មាន​ឥទ្ធិពល​ដល់​ការ​សម្រេច​ចិត្ត​ទិញ និង​ប្រើប្រាស់​ផលិតផល​ឬសេវា។

អ្នក​ប្រើ​ប្រាស់​មាន​ ២ប្រភេទ គឺអ្នក​ប្រើ​ប្រាស់​ចុង​ក្រោយ និង​អ្នកប្រើប្រាស់​អាជីវកម្ម។

អ្នក​ប្រើប្រាស់​ចុង​ក្រោយ
អ្នក​ប្រើប្រាស់​ចុង​ក្រោយ ជា​អ្នក​ទិញ​ទំនិញ​ ឬ​សេវា​ដើម្បី​ប្រើប្រាស់​ផ្ទាល់​ក្នុង​ការ​បំពេញ​សេចក្តី​ត្រូវការ​ផ្សេងៗ​ដែល​មិន​មែន​ជា​អាជីវកម្ម ដូចជា​ផលិតផល ឬ​ទំនិញ​ដើម្បី​ការ​ដោះ​ស្រាយ​ការ​ស្រេក​ឃ្លាន ការ​ធ្វើ​ដំណើរ​ ការ​ស្នាក់​នៅ ការ​ស្លៀក​ពាក់​ជា​ដើម។

អ្នក​ប្រើប្រាស់​អាជីវកម្ម
អ្នក​ប្រើប្រាស់​អាជីវកម្ម ជា​អ្នក​ទីញ​ទំនិញ ឬ​សេវា​ដើម្បី​ប្រើប្រាស់​ក្នុង​ការ​ផលិត​ទំនិញ ឬ​សេវា​ដ៏ទៃ​សម្រាប់​លក់។

លំដាប់ថ្នាក់នៃ​តម្រូវការ
អ្នក​ប្រើប្រាស់​ទាំង​អស់​មាន​សេចក្ដី​ប៉ង​ប្រាថ្នា និង​តម្រូវការ។ សេចក្ដី​ប៉ង​ប្រាថ្នា គឺ​ជា​ការ​មិន​ទាន់​បាន​បំពេញ​សេចក្ដី​ប្រាថ្នា។ ឯ​តម្រូវការ គឺ​ជា​សេចក្ដីទាមទារ​របស់​មនុស្ស។

លោក​ម៉ាស្លួបាន​ពន្យល់​ថា មនុស្ស​តែង​បំពេញ​តម្រូវ​ការ​តាម​លំដាប់​ថ្នាក់​ពីទាប​ទៅ​ខ្ពស់ ហើយនៅពេល​គេ​បំពេញ​តម្រូវការ​នៅដំណាក់​ណាមួយ​រួច​ហើយ គេ​នឹង​បំពេញ​តម្រូវការ​នៅ​ដំណាក់​បន្ទាប់​មួយ​ទៀត។ ជា​បឋម មនុស្ស​គ្រប់​រូប​ត្រូវ​តែ​បំពេញ​តម្រូវការ​សរីរៈ​ជា​ចាំបាច់​មិន​អាច​ចៀស​រួច ពោល​គឺ​ជា​ចាំបាច់​គេត្រូវ​បរិភោគ ដេក នឹង​ដក​ដង្ហើម​ដើម្បី​រស់។ នៅក្នុង​តម្រូវការ​ដំណាក់​ខ្ពស់​បំផុត មនុស្ស​ត្រូវ​ការ​ធ្វើ​ឲ្យ​សម្រេច​បំណង​ណាមួយ​ដែល​ខ្លួន​បាន​ប៉ង​ប្រាថ្នា តាម​រយៈ​ការ​ប្រើ​ប្រាស់​អំណាច​ណា​មួយ​ដែល​​ខ្លួន​មាន​ ដូចជា ឋានៈ តួនាទី ទ្រព្យសម្បត្តិ កម្លាំងកាយ បញ្ញា ប្រឌិតញាណជាដើម។

កម្លាំងជម្រុញឲ្យមាន​ការទិញ
កម្លាំង​ជម្រុញឲ្យមាន​ការទីញ គឺ​ឥទ្ធិពល​ណាមួយ​ដេល​ជម្រុញ​ឲ្យអតិថិជន​ទិញទំនិញ ឬសេវា។ កម្លាំង​ជម្រុញឲ្យមាន​ការទីញ មាន​ប្រភេទ​ផ្សេងៗ​ដូច​ខាង​ក្រោម៖
១. កម្លាំង​ជម្រុញដោយ​ភាពរំភើប (អារម្មណ៌ ជំនឿ ឬឥរិយាបថ)
២. កម្លាំង​ជម្រុញដោយភាព​សមហេតុផល (មូលហេតុ​នៃ​ការ​ទិញ​ដោយ​ផ្អែក​លើ​ការ​ពិតឬ​តក្កភាព)
៣. កម្លាំង​ជម្រុញ​ដោយ​ការគាំទ្រ (ភក្ដីភាព)

ឥរិយាបថក្នុងការទិញ
ឥរិយាបថក្នុង​ការ​ទីញ សំដៅ​លើ​សកម្មភាព​ឬដំណើរការ​សម្រេចចិត្ត​របស់​អតិថិជន​ក្នុង​ការ​ទិញ និង​ប្រើប្រាស់​ផលិតផល​ឬសេវា។ យើង​អាច​មើល​ឃើញ​ឥរិយាបថ​ក្នុង​ការ​ទិញ​របស់​អតិថិជន​នៅពេល​គេ​កំពុង​ប្រៀបធៀប​ផ្គូផ្គង​ផលិតផល ឬសេវានានា ដើម្បីធ្វើ​សេចក្ដីសម្រេចចិត្ត​ឲ្យ​បាន​ប្រសើរ​បំផុត។

បែប​ផែន​នៃ​ដំណើរ​ការ​សម្រេចចិត្ត​របស់​អតិថិជន គឺ​ដំណើរ​ការ​ប្រមូល​ព័ត៌មាន និង​ជ្រើសយក​ជម្រើស​ណាមួយក្នុង​បណ្ដា​ជម្រើស​ជាច្រើន។ មុន​នឹង​សម្រេចចិត្ត​ទិញ​ផលិតផល ឬសេវា​ជាក់​លាក់​ណាមួយ អតិថិជន​តែង​មាន​សកម្មភាព​តាម​លំដាប់​ណាមួយ​ក្នុង​បែប​ផែន​នៃ​ដំណើរសម្រេចចិត្ត​ទិញ​ជា​ដំណាក់ៗដូច​ខាងក្រោម៖
១.​ ស្វែង​យល់​ពីតម្រូវការៈ​ ជា​ដំបូង​ អតិថិជន​តែង​តែ​ស្វែង​យល់​ពី​តម្រូវ​ការ សេចក្ដី​ប្រាថា្ន ឬបញ្ហា​ពិត​ប្រាកដ​របស់​ខ្លួន។ ការ​ស្គាល់​បញ្ហា ឬ​ការ​ដឹង​ពី​តម្រូវ​ការ​ពិត​ប្រាកដ​របស់​ខ្លួន គឺការ​ស្ថិត​នៅ​ដំណាក់​ដំបូង​ក្នុង​លំនាំ​នៃ​ការ​សម្រេចចិត្ត​ទិញ​ផលិតផល ឬ​សេវា​ជាក់​លាក់​ណាមួយ។

២. ការ​ស្រាវ​ជ្រាវ​ព័ត៌មាន​ដើម្បី​កំណត់​តម្រូវការៈ​ នៅ​ដំណាក់​កាល​បន្ទាប់ អ្នក​ប្រើ​ប្រាស់​តែង​ស្រាវ​ជ្រាវ​ព័ត៌មាន​ទាំង​ឡាយ​ដែល​ពាក់​ព័ន្ធ​ទៅ​នឹង​បញ្ហា ឬ​តម្រូវការ​ពិត​ប្រាកដ​របស់​ខ្លួន។

៣. ជម្រើស​នៃ​តម្រូវការៈ ក្រោយ​ពេល​ដែល​ប្រមូល​ព័ត៌មាន​ អ្នក​ប្រើប្រាស់​តែង​ធ្វើ​ការ​ប្រៀប​ធៀប ផ្គូផ្គង​តម្លៃ​នៃ​ជម្រើស​នីមួយៗ ដើម្បី​កំណត់​ថា​តើ​ជម្រើស​មួយ​ណា​ប្រសើរ​ជាង​គេ។ គេ​អាច​ធ្វើការ​ប្រៀប​ធៀប​គុណ​សម្បត្តិ និង​គុណ​វិបត្តិ​នៃ​ជម្រើស​នីមួយៗ ពិនិត្យ​មើល​ថ្លៃ និង​ចាត់​ថ្នាក់​ជម្រើស​ដែល​មាន។

៤. ការសម្រេចចិត្តៈ ការទិញ​ស្ថិត​នៅ​ដំណាក់​ទី​៤ បន្ទាប់​ពី​ពេល​ដែល​អ្នក​ប្រើប្រាស់​មាន​ការ​សម្រេច​ជ្រើស​យក​ជម្រើស​មួយ​ដោយ​ច្បាស់​លាស់។ ក្រោយ​ពី​ការ​សម្រេចចិត្ត គេតែង​រើស​យក​ផលិតផល​ឬ​សេវា​ណាមួយ​ដើម្បីទិញ។

៥. រង្វាយ​តម្លៃ​លទ្ធផល​នៃ​ការ​សម្រេចចិត្ត (ក្រោយ​ពេល​ទិញ​)៖ ការ​វាយ​តម្លៃ​ក្រោយ​ពេល​ទិញ ជា​ដំណាក់​ចុង​ក្រោយ​នៃ​លំនាំ​សម្រេចចិត្ត​ក្នុង​ការ​ទិញ។ នៅ​ដំណាក់​កាល​នេះ អ្នកទិញ​វាយ​តម្លៃ​ភាព​ពេញចិត្ត​របស់​ខ្លួន​នៅ​ពេល​ប្រើប្រាស់​ផលិតផល ឬ​សេវា​ដែល​បាន​ទិញ។

ប្រភេទ​នៃ​ការ​សម្រេចចិត្ត
ឥរិយាបថ​ក្នុង​ការ​ទិញ​របស់​អ្នក​ប្រើ​ប្រាស់​មាន​៣​ប្រភេទ​ដូចជាៈ
១. ឥរិយាបថឆ្លើយ​តប​តាម​ទម្លាប់ៈ គឺការ​សម្រេចចិត្ត​ទិញ​ផលិតផល​មួយ​ដោយ​មិន​មាន​ការ​គិត​គូរ​ច្រើន។ វាកើត​ឡើង​ដោយ​សារ​តែ​អតិថិជន​បាន​សម្រេចចិត្ត​ទិញ​ដដែលៗ​ជា​ច្រើន​ដង​រួច​មក​ហើយ​ចំពោះ​ផលិតផល​ប្រភេទណាមួយ។

២. ការសម្រេចចិត្ត​ដោយ​ស្ទាក់​ស្ទើរៈ គឺការ​សម្រេចចិត្ត​មិន​ច្បាស់​លាស់​របស់​អ្នក​ប្រើប្រាស់ ដោយ​ហេតុថា​គេ​បាន​ស្គាល់​និង​ធ្លាប់​ប្រើ​ប្រាស់​ផលិតផល​ប្រភេទណាមួយនោះ​រួច​មក​ហើយ។ ការ​សម្រេច​ចិត្ត​ប្រភេទ​នេះ​កើត​មាន​ឡើង​នៅពេល​ដែល​មាន​ការ​ផ្សាយ​ផលិតផល​ថ្មី​មួយ​ស្រ​ដៀង​គ្នា​នឹង​ផលិតផល​ដែល​អ្នក​ប្រើប្រាស់​ធ្លាប់​ទិញ។ ព័ត៌មាន​បន្ថែម និង​ការវាយតម្លៃ​ខ្ពស់​ចំពោះ​ផលិតផល​ថ្មី​នេះ​ មាន​សារៈសំខាន់​បំផុត​ចំពោះ​អ្នក​ទិញ​មុនពេល​គេ​ជ្រើស​រើស​និង​សម្រេចចិត្ត​ទិញ។

៣. ការសម្រេចចិត្ត​ដោយ​ទូលាយៈ គឺ​ស្ថានភាព​នៃ​ការសម្រេចចិត្ត​ទិញ​ផលិតផល​ទាំងឡាយណា​ដែល​មាន​ថ្លៃ​ខ្ពស់​ហើយ​ដែល​គេ​មិន​បាន​ស្គាល់​ពីមុន​មក។

ឥទ្ធិពលនៃ​ការ​សម្រេចចិត្ត
មាន​កត្តា​ខាង​ក្នុង​និង​ខាង​ក្រៅ​ជា​ច្រើន ដែល​មាន​ឥទ្ធិពល​លើ​ដំណើរ​ការ​សម្រេចចិត្ត​ទិញដូច​ជាៈ
១. បុគ្គលិក​លក្ខណៈ
២. វណ្ណៈសង្គម
៣. បរិយាកាស​វប្បធម៌
៤. ក្រុម​ពិគ្រោះ គឺ​ជាក្រុម ឬ​អង្គភាព​ដែល​ជា​អ្នក​រក្សា​ទំនៀម​ទម្លាប់​ គុណ​តម្លៃ និងអាកប្បកិរិយា​របស់​ស្ថាប័ន អង្គភាព​ ក្រុមជនជាតិ ឬសាសនា​ណាមួយ​ដែល​រួម​មាន ក្រុមអ្នក​មាន​ឋានៈប្រហាក់​ប្រហែល​គ្នា ឬគ្រួសារ​ល្បី​ឈ្មោះ។

3 comments:

  1. អរគុណណាស់សម្រាប់ការចែករំលែក...!

    ReplyDelete
  2. Casino & Gaming - Mapyro
    Find 계룡 출장샵 Casino & 논산 출장마사지 Gaming locations, 군포 출장안마 rates, amenities: expert 경상북도 출장샵 Las Vegas research, only at Hotel and Travel Index. Casino at Wynn Las Vegas, 당진 출장안마 Las Vegas.

    ReplyDelete